Få en forsmag på M.I.L.K’s kommende debut EP med singlen “When You Feel Good”

“Håbet er at musik kan være mere end mp3 filer, streams, statistikker og internet, internet, internet”. Sådan forklarer M.I.L.K. sin kommende debut EP, som udover 6 sange også indeholder 6 musikvideoer, en fysisk videoinstallation, og en audiovisuel udstillingstour med stop i større byer iEuropa. M.I.L.K.’s længeventede debut EP ’A Memory of a Memory of a Postcard’ udkommer den 12. maj, men allerede idag kan du høre første single “When You Feel Good”, som er første udgivelse siden M.I.L.K. underskrev sin nye internationale aftale med pladeselskabet Capitol Records.

Emil Wilk, som er manden bag M.I.L.K., er baseret i København, og har på rekordtid slået sit navn fast blandt indflydelsesrige musikmedier verden over og taget blogosfæren med storm. Med en lyd, der bliver sammenlignet med elektroniske funk- og soulinspirerede artister som Jungle, Rhye og Jai Paul er M.I.L.K.’s internet-udgivelser blevet samlet op af store internationale medier som NME, SPIN og Apple Music’s Zane Lowe, der enstemmigt har udråbt M.I.L.K. til et af de navne man skal følge. En hype der sidenhen har fået radiostationer rundt omkring i Europa til at samle M.I.L.K.’s internet-udgivelser op og resulteret i over 2 millioner streams på diverse streaming platforme (Spotify, Apple Music etc.).

På live fronten overraskede M.I.L.K. de fleste sidste år på både Spot Festival iÅrhus og By:Larm i Oslo, hvilket udløste billet til Roskilde Festival, Trailerpark og flere andre sommerfestivaler. M.I.L.K. er dog stadig lidt af et mysterium for de fleste, da vi indtil nu kun har fået fornøjelsen af 2 singler udover de anmelderroste soundcloud-udgivelser. Men det bliver der heldigvis lavet om på nu med M.I.L.K.’s debut EP “A Memory of a Memory of a Postcard”.

Alt-eller-intet
M.I.L.K. har længe boblet under overfladen, men har som bekendt ventet med at udgive indtil nu på trods af den enorme hype og flere europæiske festivaller og koncerter. Omkring beslutningen om at vente siger M.I.L.K.:

“Det har været en ret lang proces frem imod at finde det rigtige label setup, som forstod ambitionen om at lave pop uden nødvendigvis at skrue ned for kvaliteten. Der er så sindsyg mange kompromisser i musikverdenen, så lige fra begyndelsen af, var min manager og jeg enige om altid at køre efter en alt-eller-intet-mentalitet. På mange måder jo en fuldstændig doomed plan, så det er selvfølgelig vanvittigt fedt, at jeg nu har fundet et hjem for min musik hos folkene fra Capitol Records/Universal i Europa og Interscope i USA.“

Ep’en er blevet til gennem det sidste år ved siden af M.I.L.K.’s arbejde indenfor det visuelle felt, hvor han har instrueret musikvideoer og udviklet projekter for folk som Blondage, Liima, Reptile Youth og Soleima – en visuel baggrund som er tæt forbundet med M.I.L.K.’s kreative proces med at skrive og producere sange. M.I.L.K. forklarer således:

“Når jeg skriver mine sange starter jeg altid fra noget visuelt. Tit er det en form for mental scene eller et scenarie, som jeg prøver at indfange og nuancere igennem musikken. Det hjælper mig til at finde det rigtige rum for sangen. Og så hjælper det mig når jeg arbejder sammen med nye producere. For mig er musik enormt svært at beskrive, hvorimod en scene eller et mentalt rum er langt nemmere at sætte ord på og blive enig om – specielt hvis man arbejder med folk fra en anden musikalsk baggrund eller kultur. Derfor laver jeg for det meste moodboards osv med visuel inspiration, som jeg så sætter mine producere og samarbejdspartnere ind i. Jeg tror det er et levn fra mit arbejde med film og dokumentar, men det virker for mig.”

Første single “When You Feel Good” er ude idag.
Debut ep’en “A Memory of a Memory of a Postcard” udkommer den 12. maj.

Se mere om M.I.L.K’s visuelle EP på http://m-i-l-k.link/

LYT HER

FOR MERE INFORMATION KONTAKT Wiebke Averbeck
International Product & Promotion Manager | Universal Music Denmark
Dronningensgade 68, 1. | DK-1420 Copenhagen K
Mobile (+45) 61 30 93 01 | www.universal.dk