Social Media-praktikant til Digital LABS

Digital LABS er Universal Musics interne marketingbureau. Vi laver marketing, social media og producerer content for vores danske og internationale artister.

Vi søger et ungt SoMe-stjerneskud til efteråret 2017, som fx er på slutningen af sin bachelor, og er vild med at tekstforfatte og trendspotte, som skriver fejlfrit og farverigt dansk (samt flydende emoji) med masser af gode, modige ideer. Du kommer til at blive en del af vores social media team, som forestiller sig at:

  • Du er vild med at nørde tone of voice, og formulerer dig bedst inden for 250 tegn.
  • Du har en holdning til hvilken gif der er passende hvornår – og hvis den ikke findes laver du den selv.
  • Du har fingeren på internetpulsen, følger 9gag eller Viral Thread, og ved hvad der rører sig af Shooting Star memes, dabbing-videoer og fidget spinner-trends.
  • Du elsker musik.

Til gengæld kan vi garantere, at du kommer ud på den anden side som mini-specialist med stor indsigt i hvordan man arbejder strategisk med sociale medier og indholdsproduktion i musikbranchen. Vi kommer til at lære dig om:

  • Community management.
  • Forskellige målgrupper og strategisk planlægning af indhold til dem.
  • Hvilke kreativer der har størst effekt på de forskellige platforme.
  • Hvor man bedst Snapper fra en koncert.

Det er en bonus, hvis du ved lidt om videoredigering og undertekster – eller i hvert fald er frisk på at lære det. Praktikperioden er ulønnet og løber 3-6 måneder alt efter din studieordning. Vi regner med, at du kan lægge minimum 25 timer om ugen.

Hvis du havde en FOMO-agtig ”det er mig!”-oplevelse her, så smid os en mail på job.dk@umusic.com med ”SoMe praktikant” i emnefeltet, eller tweet os på @universaldk. Ansøgningsdeadline er d. 15. august, men samtaler foregår løbende.